پروتکل تکنیک های زوج درمانی

دسته بندي : علوم انسانی » روان شناسی
دانلود پروتکل با موضوع پروتکل تکنیک های زوج درمانی،
در قالب pdf و در 10 صفحه، شامل:

جلسه اول
جلسه دوم
جلسه سوم
جلسه چهارم
جلسه پنجم
جلسه ششم


قسمتی از متن پروتکل:
جلسه اول
تکنیکی برای رفع مشاجره و زد و خورد 
در این شکی نیست که زوجین ناسازگار با هم بحث و مشاجره دارند و معمولا مردها ناسزا می گویند و زن ها از ترس زد و خورد ساکت می شوند از طرفی مردها هم چون نمی توانند هر چه در دل دارند به زبان بیاورند عصبی و پرخاشگر می شوند و با کتک زدن همسر ، خود را آرام می کنند اما بعد دچار اضطراب و دلشوره و عذاب وجدان می شوند و برای رفع این احساسات عذاب آور دست به اعمال جبرانی می زنند ، مثلا برای همسرشان هدیه می خرند ، گل می برند و از خواسته های نابجای او اطاعت می کنند در مقابل زن هم با این تقویت مثبت پیوسته در پی دعوا راه انداختن است و این دور باطل ادامه می یابد تا هر دو را به خط آخر می رساند یعنی طلاق . از آنجایی که دیگران توصیه می کنند قبل طلاق پیش یک مشاور بروید ، زوجین با بی رغبتی و ناامیدی نزد روان شناس می روند . 
اولین اقدام روان شناس باید برای رفع بحث وجدل و زد و خورد زوجین باشد ، زیرا تا این مساله بر طرف نشود تکنیک های دیگر قابل اجرا نمی باشد . برای رفع حساسیت و ترس از مشاجره و دعوا از تکنیک تجویز نشانه یا پارادوکسیکال تایم تیبل استفاده می کنیم . این دستورالعمل را برای همه زوجین می دهیم چه آنهایی که با هم مشاجره دارند و چه ندارند ، زیرا زوجینی هم که با هم مشاجره ندارند حرفهایی که دلشان می خواهد به طرف مقابل بزنند و نمی توانند به زبان بیاورند باعث خشم فروخورده شان شده است ، اگر عقده دلشان باز شود خلاص می شوند . 
  به زن و شوهر می گوییم : 
درمانگر : یک تمرین به شما میدم که از فردا شروع می کنین ، هفته اول هر روز و روزی نیم ساعت باید انجام بدین و هفته دوم یک روز در میان این تمرین را انجام بدین . نکته ای که مهمه باید این تمرین ها سر ساعت معینی که شما الان تعیین می کنین انجام بشه درست مثل آنتی بیوتیکه که یا سر وقلت خورده میشه یا اگر یادتون رفت میرین تا نوبت بعدی . اینجوری نیست که هر زمان دلتون خواست یا هروقت بیکار شدین این تمرین رو انجام بدین . باید زمانی باشه که بعدش فراغت داشته باشین مثلا بعدش نخواین سر کار برین و تمرین رو هول هولکی و با عجله انجام بدین . حالا هر روز چه ساعتی وقت دارین ؟....

دسته بندی: علوم انسانی » روان شناسی

تعداد مشاهده: 2494 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 10

حجم فایل:308 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب pdf و 10 صفحه،