پاورپوینت مبرم‌ترين مسائل اقتصاد ايران

دسته بندي : عمومی » سایر
دانلود پاورپوینت با موضوع مبرم‌ترين مسائل اقتصاد ايران،
در قالب ppt و در 85 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
رسالت اقتصاد کلان
گرچه اقتصاددانان در بسیاری از موارد با یکدیگر اختلاف نظر دارند، ولی تقریباً تمام آنان متفق‌القول بر این باورند که رسالت اقتصاد کلان ایجاد تعادلی بین ثبات قیمت‌ها از یک سو و ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی از سوی دیگر است.
نقدینگی- خلاصه آماری نرخ رشد
پایه پولی
پایه پولی- خلاصه آماری نرخ رشد
نرخ رشد حجم پول به عنوان مهمترین شاخص سیاست پولی بسیار بی­ثبات و پرنوسان بوده است و عمدتا بسیار فراتر از نرخ رشد اقتصادی بوده است.( عدم تناسب بین رشد حجم پول همراه با بزرگ شدن اقتصاد).
پایه پولی- سهم اجزا
فضای حاکم بر اقتصاد کلان: تورم
رشد فزایندۀ تورم که ارقام ماه‌به‌ماه آن در بهمن ماه سال 1391 از 5 درصد فراتر رفته بود، در پاییز سال 1392تقریباً به صفر رسیده است.
مقايسه تطبيقي نرخ تورم بين ايران و کشورهاي همسايه در سال 2012
تورم بالا و بی ثبات به یک درد مزمن در اقتصاد ایران تبدیل شده است که منجر‌به اخلال در شناسایی قیمت­های نسبی توسط فعالان اقتصادی   
اخلال در نظام قیمت­ها        نااطمینانی فعالان اقتصادی نسبت آینده              افزایش هزینه­ی نگهداری پول       جذابیت دارایی­های مالی وفیزیکی        اخلال در نظام بانکی و بازار سایر دارایی­ها       گسترش رفتارمصرفی       کاهش پس‌انداز و سرمایه­گذاری در اقتصاد خواهد شد.
شاخص قیمت مصرف‌کننده - خلاصه آماری نرخ رشد
انواع نرخ سپرده‌هاي سرمايه‌گذاري، نرخ تسهيلات در بخش‌هاي مختلف و نرخ تورم
کسری بودجه­ی مستمر
به‌رغم افزایش بی‌سابقۀ درآمدهای نفتی در دولت‌های نهم و دهم، بیش­ترین آمار کسری بودجه (و متعاقباً تورم) در سال‌های پس از انقلاب در این دوران تحقق یافته است.
مروری بر عملکرد اقتصاد ایران طی سه سال آخردولت دهم- رشد اقتصادی
مروری بر عملکرد اقتصاد ایران طی سه سال آخردولت دهم- نفت خام
برنامه­ ی مالی دولت ( به عنوان اساسی­ترین کارگزار اقتصاد ایران) نمایان­گر آن است که با وجود افزایش درآمدهای دولتی، مصارف آن نیز روند صعودی داشته و شکاف بین منابع و مصارف در سال­های 85 تا 89 بیشتر شده است.
روند صعودی اجزای بودجه دولت
با توجه به سهم قابل توجه مخارج دولتی در ترکیب تقاضای کل اقتصاد، افزایش مخارج دولت به عنوان اصلی­ترین شاخص سیاست مالی، بر تقاضای کل اقتصاد تاثیرگذار است.
فضای حاکم بر اقتصاد کلان: رکود
گرچه ثبات نسبی بر عمدۀ بازارها حاکم شده، اما چرخ تولید هم‌چنان به‌سختی می‌چرخد. بودجۀ دولت به‌عنوان یکی از موتورهای اصلی اقتصاد به‌شدت کاهش یافته است.
از مهم­ترین شاخص­های عملکردی اقتصاد کلان نرخ رشد اقتصادی است که سرعت افزایش یا کاهش تولید ناخالص داخلی و به تبع سرعت بهبود و یا کاهش سطح رفاه مردم را نشان می­دهد. نرخ رشد اقتصادی ایران، دارای نوسانات زیاد و رو به پایین بوده است.
یکی از عوامل تاثیرگذار بر کاهش ظرفیت­های اقتصادی، کاهش سرمایه­گذاری­ها و شکاف فزاینده بین پس انداز و سرمایه­گذاری است. از آنجا که نظام تامین مالی اقتصاد ایران بانک پایه بوده، شاهد آن هستیم در سال­های اخیر جذابیت بازارهای موازی با بازار پول به واسطه­ی منفی بودن نرخ بهره­ی واقعی و تورم دو رقمی، منجر به هجوم سپرده به بخش­های دیگر و افزایش سفته بازی در بازار دارایی­های مالی و عدم تعادل در بازار دارایی­های فیزیکی شده است.
دسته بندی: عمومی » سایر

تعداد مشاهده: 1655 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: PPT

تعداد صفحات: 85

حجم فایل:6,359 کیلوبایت

 قیمت: 50,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 85 اسلاید، قابل ویرایش.